sunnuntai 25. heinäkuuta 2010

Alkoholiton viikonloppu ja punttitreeni!



Heipähei mussukat! Ja tervetuloa ihan uusi lukija! Jee! :)

Nyt on sitten viikonloppu taas takana. Ja periaatteessa viikonloppu oli erittäin onnistunut, koska emme lähteneet poikakaverin kanssa baanalle, vaikka olisin voinut lyödä siitä vaikka vetoa. Vietimme kuitenkin ihanaa pariskunta-aikaa kahdestaan ja tutustuimme myös kultturelliin elämään. Kävimme ravintolassa syömässä ja teatterissa. Ihanaa. Söimme hyvin ja yritin olla stressaamatta mitä suuhuni pistän, koska olen huomannut, että poikaystäväni on aika turhautunut kalorilaskuihini ja herkuttelumorkkiksiini. Itseasiassa kävimme myös pitkän keskustelun aiheesta. Poikaystävä sanoi, että laihtumisen myötä minusta on tullut ärtynyt. Selitin, että ruuan terveellisyyden/määrän/laadun mietiskely rasittaa pientä päätäni aika ajoin. Poikaystävä siihen täräytti, että "jos olet laihana äkäpussi, niin minulle tulee ikävä sitä painavempaa sinua!".. Ja tuon kuullessani tajusin jotain todella tärkeää. Olen ollut itsekäs. Olen paasannut ja jauhanut puoli vuotta laihdutuksesta, ruuasta sekä liikunnasta rakkaalleni ja olen TÄYSIN unohtanut sen, että minun täytyy pitää huolta myös suhteestamme. Itseasiassa minulla on ikävä niitä ihania sohvaperuna-iltoja, jolloin upotimme vuorotellen rasvaisia sipsejä dippikastikkeeseen ja nauroimme elokuvalle. Laihtumisestani huolimatta haluan kokea vielä niitä iltoja jatkossakin. Haluan!

Siispä nyt yritän unohtaa kalorilaskennat ja ottaa välillä rennosti. Ja koska liikunta on elämäni yksi tärkeimmistä pyörittäjistä, aion panostaa nyt enemmän siihen. Jos jaksan liikkua monipuolisesti ja pitää kunnostani huolta, ei minun tarvitse stressata niin paljoa syömisistäni. Kunhan pidän ruokavalion 85% terveellisenä ja liikun säännöllisesti, niin luulisi painon pysyvän hyvällä mallilla. Tämä on suunnitelmani. :) Poikaystävänkin hermot säästyvät.

Siispä suuntasimme tänään poikaystävän kanssa punttisalille. Juoksin ensitöikseni cooperin testin juoksumatolla. Tuloksena n 2400m. Ihan hyvä matka, vaikka olisin kyllä PYSTYNYT juoksemaan kovempaakin. En vaan uskaltanut lisätä vauhtia, koska pelkäsin kaatuvani ja lentäväni päin seinää! :D Pitää siis ehkä juosta se uudestaan jossain OIKEASTI. Poikaystäväni on kova kuntosalitreenaaja. Hän on itse treenaillut enemmän ja vähemmän viimeisen viiden vuoden aikana. Joskus jopa päivittäin. Sen takia pyysinkin häntä tekemään minulle punttisaliohjelman, jota alan nyt syksyn aikana noudattamaan. Siitä sitten lisää seuraavissa teksteissä. :)

Mutta näin on kuulkaas näreet nyt. Pitäähän sitä aina jotain projektia olla ja nyt olisi tavoitteena saada ne lihakset näkymään kun läskit on kerran saatu kuorittua pois. ;) Löysin jopa pari inspiroivaa lihas-kuvaa netistä.

Miltäs kuulostaa?




Kuvien linkit
Linkki
Linkki

3 kommenttia:

  1. Hienolta kuulostaa toi cooperin tulos!

    VastaaPoista
  2. Minunkin mies on sanonut, että olen tullut äkäisemmäksi nyt laihdutettuani. Mutta ruoallahan on vaikutusta aivojen hormonitasapainoon. :)

    Niinhän se sanonta taitaa mennä että lihavat on leppoisia. ;)

    VastaaPoista
  3. Samat sanat täällä hei! Munkin mies on alkanut kyllästyä kaloreista jauhamiseen ja mun kiukkuiluun "en voi syödä sitä, liikaa kaloreita" yms. Terveelliset elämäntavat on a ja o.:)

    VastaaPoista